Diensthoofd gebouwen en wegen

Lokaal Bestuur Stabroek
Voltijds – Statutair – A1a-A3a

Praktische info

Solliciteer je voor een job in de publieke sector? Zorg dan dat je alle nodige documenten meelevert met je sollicitatie!

Tweede versie van een vlinder
Logo lokaal bestuur Stabroek

Organisatie

Stabroek, toegangspoort naar de Haven van Antwerpen, een bloeiend verenigingsleven, een prachtig stukje polderlandschap, het jaarlijkse folklore ganzenrijden, het grenspark Kalmthoutse Heide, … We zijn er trots op!

Er zijn diverse ambitieuze en toekomstgerichte projecten in aanloop waarbij duurzaamheid steeds een sterke aandacht krijgt. Het realiseren van al deze projecten doen we met een stevige organisatie van talentvolle, gedreven medewerkers. Stabroek heeft bijzondere aandacht voor een goede work-life balance, een aangename werksfeer en constructieve samenwerking tussen de diverse diensten. Wij waarderen de competenties van iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht, afkomst of arbeidshandicap. Diversiteit is een kracht.

Onze ambities maken dat grond- en omgevingsgebonden projecten, dossiers en dienstverlening verder moeten uitgedacht en georganiseerd worden. Daarom zoeken we een operationeel en tactisch leidinggevende die kennis heeft van of bereid is zich te verdiepen in de specifieke grondgebonden materie, maar ook iemand die het team gebouwen en wegen kan leiden met een sterk organisatievermogen.

Functie

  • Als verantwoordelijke voor de werking van de dienst gebouwen en wegen plan, organiseer en coördineer je de dagelijkse activiteiten, met een focus op efficiëntie en kwaliteit.
  • Je beheert de middelen van de dienst, zodat deze op een efficiënte en verantwoorde manier ingezet worden.
  • Je leidt en begeleidt een team van 6 medewerkers die actief bezig zijn met grondgebonden projecten, waarbij je zorgt voor de juiste ondersteuning van elk teamlid.
  • Je verstrekt zowel technische als beleidsmatige adviezen, waarmee je bijdraagt aan strategische beslissingen en verbeteringen.
  • Je beheert investerings- en exploitatie dossiers, en zorgt voor de correcte uitvoering en rapportage hiervan.
  • Je behandelt of voert diverse dossiers en/of projecten uit, waarbij je zorgt voor de juiste uitvoering en opvolging.
  • Je werkt actief mee aan het realiseren van de bredere doelstellingen van het bestuur en draagt bij aan het succes van de organisatie.
  • Je bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening en zorgt ervoor dat deze voldoet aan de gestelde normen en verwachtingen.
  • Je volgt de evoluties en ontwikkelingen met betrekking tot de dienst op, zodat je tijdig kunt inspelen op nieuwe trends en uitdagingen.
  • Je neemt deel aan overleg met externe partners, zoals leveranciers, samenwerkingsorganisaties en netwerkorganisaties, en zorgt voor een vlotte samenwerking.

Profiel

  • Je beschikt over een masterdiploma of een diploma hieraan gelijkgesteld EN je kan minstens 4 jaar professionele ervaring aantonen in het hiërarchisch leidinggeven of projectleiderschap.
  • Beschik je niet over een masterdiploma? Lokaal bestuur Stabroek staat ook open voor goede kandidaten die in het bezit zijn van een bachelorsdiploma EN minstens 6 jaar leidinggevende beroepservaring of 6 jaar beroepservaring met projectleiderschap.
  • Kandidaten zonder masterdiploma moeten slagen voor een niveau-of capaciteitsproef om te kunnen deelnemen aan de procedure.
  • Je bent een strategische en oplossingsgerichte leider met een sterke expertise in infrastructuur en mobiliteit, waardoor je complexe uitdagingen analyseert en doeltreffende oplossingen formuleert.
  • Je stuurt en motiveert je team met een duidelijke visie, waarbij je inzet op coaching en efficiënte organisatie om kwaliteitsvolle dienstverlening te garanderen.
  • Je moet voldoen aan de vereiste over de taalkennis opgelegd door de wetten op het gebruik der talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966, een gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de functie, de burgerlijke en politieke rechten genieten en medisch geschikt zijn voor de uit te oefenen functie.
  • Je beschikt over een rijbewijs B

Aanbod

  • We bieden je een verantwoordelijk en gevarieerde functie aan waarbij je zelf initiatief kan nemen.
  • Verloning volgens weddeschaal A1a-A3a. Alle relevante beroepservaring uit de privésector of als zelfstandige kan meegeteld worden in de berekening van het salaris. Ervaring uit de overheidssector is eveneens volledig meerekenbaar.
  • Bij 4 jaar relevante ervaring bedraagt het bruto maandloon € 4.253,44
  • Bij 6 jaar relevante ervaring bedraagt het bruto maandloon € 4.518,73
  • Bij 10 jaar relevante ervaring bedraagt het bruto maandloon € 4.784,02
  • Indien gewenst kan je een loonsimulatie, rekening houdend met jouw persoonlijke situatie, aanvragen.
  • Een voltijdse tewerkstelling in statutair verband.
  • Maaltijdcheques (8 euro) en €250 ecocheques per jaar (pro rata).
  • Een mooie work/life balance met een tewerkstelling van 35 uur per week met glijdende werktijden en minstens 32 verlofdagen en 14 betaalde feestdagen.
  • Aangename werksfeer en fijne collega’s in een groene en landelijke omgeving.
  • Mobiliteitsvergoeding voor wie woon-werkverkeer te voet of per fiets aflegt.
  • Tot 60% tussenkomst in kosten openbaar vervoer.
  • Gratis hospitalisatieverzekering voor jezelf en met beperkte meerkost voor je gezin.
  • We investeren in jou en bieden ontwikkelingskansen door tijd en ruimte te voorzien om opleidingen te volgen.
  • Lidmaatschap bij GSD-V, met o.a. kortingen via de PlusPas.

Informatie

Heb je nog vragen alvorens te solliciteren? Neem gerust contact op met Timothy Jooken, senior HR-consultant bij Motmans & Partners via timothy.jooken@motmansenpartners.be of via 011 36 10 66.

De uitgebreidere informatiebrochure vind je hier

De selectieprocedure bestaat uit de volgende onderdelen:

• Screening kandidaturen: De kandidaturen worden geëvalueerd op volledigheid, diploma-vereisten, taalvereisten en ervaringsvereisten.

• Niveautest: alleen voor kandidaten met een bachelorsdiploma die slagen voor de CV-screening. Je ontvangt de uitnodiging voor de (online) proeven op 29-04-2025 en moet deze ten laatste op 30-04-2025 om 12u00 ingediend hebben.

• Schriftelijke proef via thuisopdracht (50 punten). Je ontvangt deze proef op 05-05-2025 via mail en dient ze diezelfde avond opnieuw via mail in.

• De mondelinge proef in de vorm van een jurygesprek met presentatie. Deze gesprekken gaan door in de week van 12-05-2025 in het Administratief Centrum van Stabroek. Kandidaten zullen tijdig geïnformeerd worden over het exacte tijdstip.

• Beide proeven (schriftelijk en mondeling) worden afzonderlijk beoordeeld. Om te slagen moet je minstens 50% behalen op iedere afzonderlijke proef. Daarenboven moet je je score over het geheel van beide proeven minstens 60% bedragen.

• De 3 best gerangschikte en geslaagde kandidaten na de schriftelijke en mondelinge proef worden uitgenodigd voor het assessment center in de kantoren van Motmans & Partners in Herentals of Antwerpen. Om te slagen voor het assessment moet je minstens een geschikt advies behalen. Als deze 3 kandidaten niet slagen voor het assessment center of af zouden zien van de betrekking, wordt de volgende geslaagde en hoogst gerangschikte kandidaat uitgenodigd. Dit zolang er geslaagde kandidaten zijn.

Alle datums en locaties zijn onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.


Solliciteren

De selectieprocedure verloopt exclusief via Motmans & Partners.

Gelieve je kandidatuur in te dienen uiterlijk 15-04-2025 om 9.00 uur via de sollicitatieknop.

Vergeet zeker niet om ons volgende documenten via de sollicitatieknop te bezorgen:

  • Gedetailleerd CV opgesteld in het Nederlands waaruit de vooropgestelde ervaringsvereisten duidelijk kunnen afgeleid worden.
  • Je motivatiebrief opgesteld in het Nederlands en met toelichting van de vooropgestelde ervaringsvereisten.
  • Je diploma.
  • Uittreksel strafregister: Dit document kan eenvoudig digitaal worden bekomen via burgerprofiel.be of via de website van je eigen gemeente.

Kandidaten die verkeerde documenten bezorgen, onvolledig of laattijdig indienen, kunnen niet deelnemen aan de selectieprocedure.

Solliciteer je voor een job in de publieke sector? Zorg dan dat je alle nodige documenten meelevert met je sollicitatie.

Ervaar je problemen met het invullen van het sollicitatieformulier? Verwijder je ingevoerde gegevens en documenten, en vernieuw (refresh) de pagina.

Contacteer ons

Voor elke
HR-uitdaging een visie en expertise.

Wil je het HR-beleid van je organisatie versterken? Ben je op zoek naar advies bij een specifiek vraagstuk, of wil je de opties bekijken voor aanwerving van een nieuwe medewerker? 

Wij maken graag kennis om te bekijken hoe we u het best kunnen bijstaan.

CTA - algemeen contactformulier

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze expertise en inzichten
Krijg elke maand nieuwe inzichten in je mailbox.