
Menselijk aspect
Geen enkele (goede) werkgever ontslaat graag werknemers, maar in tijden van crisis zoals deze is dit voor sommige bedrijven vaak de enige manier om te overleven. Hoe je dan afscheid neemt van de werknemer(s) heb je als werkgever zelf in de hand. Door in te zetten op outplacement zorg je ervoor dat je de samenwerking met een positieve noot kunt eindigen.
Kostenbesparing
Het klinkt misschien vreemd, maar inzetten op outplacement kan je ook kosten besparen. Door samen met de werknemer op constructieve wijze in te zetten op loopbaanmanagement vermijd je lange en dure onderhandelingen met de werknemer. Door de medewerker een outplacementtraject aan te bieden creëer je als werkgever perspectief, hierdoor zal de werknemer sneller geneigd zijn om de ontslagvoorwaarden te accepteren.
Employer brand
Dat een ontslag vooral een enorme impact heeft op de werknemer is duidelijk, maar hoe de werkgever hiermee omgaat heeft evenzeer een grote impact op het bedrijf. Je kan als werkgever kiezen om absoluut geen moeite te steken in de ondersteuning van de medewerker, met alle gevolgen vandien. Of je kan zorgen voor een degelijke ondersteuning door middel van outplacement. Je laat op die manier niet alleen zien dat je jouw werknemers ondersteunt in goede en slechte tijden, maar je creëert op die manier ook ambassadeurs voor je bedrijf. Want laten we eerlijk zijn, er komt een dag dat je weer nieuwe mensen gaat aanwerven en dan maakt jouw employer brand het verschil!
Wil je graag gebruik maken van outplacement? Onze professionals staan voor je klaar en hanteren een persoonlijke en unieke aanpak op maat. Contacteer ons vrijblijvend.