
3, 2, 1, actie!
Natuurlijk zit er in elke job de nodige actie, maar in de ene nog net wat meer dan in de andere. Als u tijdelijk bij een bedrijf aan de slag bent, is het alleszins belangrijk dat u heel actiegericht bent. U komt terecht in situaties waar er meteen concreet werk op u ligt te wachten. In tegenstelling tot bij een klassieke, vaste job, is er vaak geen tijd voor een inwerkperiode. U gaat er vanaf dag één tegenaan. Op die manier leert u continu nieuwe zaken kennen.
Nieuwe culturen en mensen
Als interim hr-expert komt u continu in contact met nieuwe mensen en bedrijven. Dat maakt dat u zich gemakkelijk moet kunnen openstellen voor nieuwe bedrijfsculturen, visies en waarden. U slurpt zoals een spons de sfeer van een bedrijf meteen op en past u hieraan aan. Wie een open en flexibele houding heeft, zal het ontzettend boeiend vinden om steeds weer in nieuwe omgevingen terecht te komen.
Afwisseling meer dan troef
Als consultant gaat u van het ene bedrijf naar het andere. U bent slechts tijdelijk aanwezig in een bepaald bedrijf en binnen die tijdspanne moet u kost wat kost uw werk tot een goed einde brengen. Geloof ons, dat brengt heel wat voldoening met zich mee. En daarna gaat u alweer door naar de volgende uitdaging. Meer afwisseling zal u niet snel vinden.
Leer elke dag iets nieuws
Doordat u elke keer opnieuw in nieuwe bedrijven en culturen terechtkomt, helpt u niet alleen de bedrijven zelf verder, maar leert u als persoon ook ontzettend veel bij. Dat is allemaal bagage die u meeneemt in uw verder carrière en die u alleen maar nóg beter maakt in wat u doet. Overtuigd voor een job als interim hr-expert? Hr-expert. Het is een job apart. Verschillende locaties, culturen, bedrijven, jobinvullingen… Sommige mensen worden er hopeloos nerveus van, terwijl het voor anderen de job van hun leven is.
Voelt u het na dit artikel zelf kriebelen om aan de slag te gaan als hr-consultant? En wilt u graag deel uitmaken van een team vol gelijkgestemden? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We horen graag meer van u.