
Relevante profielen
Misschien wel één van de grootste voordelen van sociale media is dat je je vacature kunt tonen aan relevante kandidaten. Door de uitgebreide targetingopties bij het betalend adverteren, kan je heel specifiek die kandidaten aanspreken waar jij naar op zoek bent. Los daarvan bereik je ook nog eens de latent werkzoekende die je via jobsites niet zou bereiken. Het gevolg daarvan is dat je geen geld verliest aan clicks van mensen die toch niet in aanmerking komen voor de vacature. Hierdoor krijg je het meeste waar voor je geld.
Brand exposure
Het ultieme doel van een rekruteringscampagne op sociale media is natuurlijk het vinden van de (perfecte) kandidaat. Daarnaast is het natuurlijk ook mooi meegenomen dat een aanzienlijk aantal mensen jouw bedrijfsnaam zien passeren in hun tijdlijn. Mocht je dan toch niet die ene kandidaat vinden waar je naar zocht, dan kan je toch tevreden zijn met de exposure die zo een campagne met zich meebrengt. Mooi meegenomen toch?
Meten is weten
Een bijkomend voordeel van social mediacampagnes of online campagnes in het algemeen is dat de effecten ervan perfect meetbaar zijn. Zo kan je niet enkel zien hoeveel sollicitanten een campagne heeft opgeleverd, maar zo kom je ook te weten hoeveel mensen deze hebben zien voorbijkomen, hoeveel erop hebben geklikt en als je ietwat kennis hebt van Google Analytics kan je ook nog eens te weten komen wat die mensen op je website hebben bezocht. Misschien zit er wel een potentiële klant tussen?
Kortom, social media biedt enorm veel kansen voor bedrijven die dringend op zoek zijn naar nieuwe medewerkers. Ben jij op zoek naar nieuwe medewerkers en kan je wel wat hulp gebruiken? Contacteer ons dan vrijblijvend en dan bekijken we samen hoe wij jou kunnen helpen groeien.