Expert mobiliteit

Stad Beringen

Praktische info

Solliciteer je voor een job in de publieke sector? Zorg dan dat je alle nodige documenten meelevert met je sollicitatie.

Tweede versie van een vlinder

Organisatie

Beringen telt bijna 50.000 inwoners. Dat zijn 50.000 individuen zoals jij en ik, burgers die het aangenaam vinden om in Beringen te leven, werken of leren. En daar zetten wij ons met een team van 500 collega’s dagelijks voor in. Want tevreden burgers? Dat is wat voor ons écht telt. We zien en krijgen kansen om van Beringen een fijnere plek te maken en dat doen we met plezier. Door vooruit te denken, samen te werken en ons doel scherp te houden: die tevreden burger.

De stad Beringen staat voor belangrijke mobiliteitsuitdagingen. Hoe blijven we een filevrije en verkeersveilige stad creëren? Hoe zorgen we ervoor dat onze inwoners en bezoekers op een vlotte, duurzame manier toegang hebben tot alle buurten, scholen, winkels en horeca?

Als expert mobiliteit krijg je de kans om een sleutelrol te spelen in de ontwikkeling van innovatieve oplossingen die onze stad bereikbaar en leefbaar houden, vandaag en morgen. Met een dynamisch team werk je aan een toekomstgerichte mobiliteitsvisie en vertaal je die naar concrete projecten. Wil jij impact maken en bijdragen aan een mobiliteit die werkt voor iedereen in Beringen? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Functie

  • Als expert mobiliteit sta je in voor de ontwikkeling van een duurzame mobiliteitsvisie en de vertaling daarvan naar concrete beleidsvoorstellen en actieplannen.
  • Je leidt mobiliteitsprojecten zoals fietszones en schoolroutekaarten en zorgt voor een vlotte implementatie ervan.
  • Je adviseert bij ruimtelijke planningsprocessen en infrastructuurdossiers om mobiliteit naadloos te integreren en zoekt hier actief naar synergie en samenwerking.
  • Je coördineert initiatieven om draagvlak te creëren voor mobiliteits- en verkeersveiligheidsprojecten.
  • Je behandelt mobiliteitsvragen en -klachten en formuleert praktische oplossingen voor burgers en partners.
  • Je voorziet en bewaakt budgetten en zoekt actief naar subsidies voor jouw initiatieven en projecten.
  • Je volgt trends en innovaties op het vlak van verkeer en mobiliteit en integreert deze in jouw aanpak.
  • Je communiceert helder met interne stakeholders zoals betrokken diensten (bouwen, stadsontwikkeling, werkplaatsen en scholen) en het beleid en stimuleert samenwerking
  • Je staat ook in voor de contacten en de communicatie met burgers en externe stakeholders
  • Je behoudt overzicht over jouw dossiers en bewaakt deadlines en kwaliteit.
  • Je zorgt voor een vlotte afstemming tussen mobiliteit en andere maatschappelijke uitdagingen zoals klimaat en leefbaarheid.
  • Je rapporteert aan het diensthoofd wegen en publieke ruimte die op zijn/haar beurt rapporteert aan de directeur omgeving & stadsontwikkeling.

Functie-eisen

  • Je beschikt over een masterdiploma of een diploma/getuigschrift dat toegang geeft tot niveau A zoals gesteld in bijlage 2 van het Vlaams Personeelsstatuut en beschikt bij voorkeur over 2 jaar professionele ervaring op vlak van verkeer en mobiliteit
  • Je beschikt niet over een masterdiploma maar wel over evenwaardige ervaring die minstens bestaat uit 2 jaar relevante professionele ervaring op vlak van verkeer en mobiliteit én je slaagt bovendien voor een capaciteitstest op masterniveau
  • Je hebt een sterke interesse in verkeer en mobiliteit
  • Je hebt kennis van project- en procesmanagement
  • Je bent een teamplayer en hebt sterke communicatieve vaardigheden
  • Je kan vergaderingen efficiënt leiden en coördineren in je rol als projectleider.
  • Je hebt oog voor het belang van andere maatschappelijke invalshoeken en bent in staat tot consensusvorming bij tegengestelde belangen.
  • Je neemt initiatief, werkt innoverende acties uit en bent oplossingsgericht
  • Je kan zelfstandig jouw dossiers opvolgen en het overzicht behouden
  • Je bouwt snel een functioneel netwerk op
  • Je werkt punctueel, hebt oog voor detail en volgt de wetgeving op de voet op

Aanbod

  • Tewerkstelling van 38u/week in contractueel dienstverband
  • Organisatie met groeiambitie en uitdagende projecten
  • Team van collega’s met brede expertise en ruime ervaring
  • Verloning in de weddeschaal A1a-A2a
  • Maaltijdcheques (8 euro)
  • Fietsvergoeding (0,35 euro/km) of abonnement openbaar vervoer (100% terugbetaling)
  • Filevrije werkomgeving en interessante werktijden met mogelijkheid tot telewerk
  • Diverse opleidingsmogelijkheden en ondersteuning afgestemd op jouw profiel
  • Groepsverzekering 2e pensioenpijler aan 3% op je brutoloon
  • Uitgebreide hospitalisatieverzekering
  • Mogelijkheid tot deelname aan verschillende initiatieven van B-fit of team Beringen
  • Aanleg van een werfreserve van 1 jaar, telkens verlengbaar met 1 jaar zonder de maximale duur van 3 jaar te overschrijden
  • We zetten in op een fijne werkomgeving waar flexibiliteit, straffe samenwerkingen en jouw talent centraal staan. Dat doen we door opleidingskansen te bieden, moderne manieren van werken mogelijk te maken en vooral te luisteren naar hoe jij het bij ons ervaart want we wensen dat je met plezier voor onze stad komt werken. In Beringen groei je mee met de stad.

Inlichtingen

Voor eerste vragen en meer informatie over de kandidaatstelling, kan je terecht bij Pieter Vandergraesen, senior consultant Motmans & Partners, via pieter.vandergraesen@motmansenpartners.be

Voor meer diepgaande informatie over de functie, kan je terecht bij Hans Zegers via hans.zegers@beringen.be

Voor meer informatie over de aanwervingsvoorwaarden, examenprocedure, loonsimulatie … kan je terecht bij Karen Claes via personeel@beringen.be

De functiebeschrijving vind je hier.

Sollicitatie

Enkel de actieve zoektocht naar kandidaten in de wervingsfase gebeurt door Motmans & Partners. De eigenlijke selectieprocedure verloopt exclusief via de stad Beringen en bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Een nader te bepalen moment voor afleggen van online capaciteitstesten (indien vereist) en voor online psychotechnische screening
  • Eventuele preselectie bij meer dan 20 kandidaten
  • Schriftelijk gedeelte: maandag 27 januari van 9u00 tot 12u00
  • Mondeling gedeelte: maandag 27 januari tussen 14u00 en 18u00

Solliciteren kan tot uiterlijk 19 januari 2024 via onderstaande sollicitatieknop.

Vergeet zeker niet om via deze sollicitatieknop volgende documenten aan te leveren:

  • Gedetailleerd CV opgesteld in het Nederlands
  • Motivatiebrief opgesteld in het Nederlands
  • Een kopie van je hoogst behaalde diploma

Alle verdere communicatie verloopt via mail, dus let erop dat je een correct mailadres opgeeft. Onmiddellijk na het indienen van je sollicitatie ontvang je een bevestigingsmail.

Je kandidatuur wordt beoordeeld op basis van je competenties ongeacht je leeftijd, geslacht, afkomst of handicap. Alle geslaagde kandidaten worden opgenomen in een wervingsreserve.


Solliciteer je voor een job in de publieke sector? Zorg dan dat je alle nodige documenten meelevert met je sollicitatie.

Contacteer ons

Voor elke
HR-uitdaging een visie en expertise.

Wil je het HR-beleid van je organisatie versterken? Ben je op zoek naar advies bij een specifiek vraagstuk, of wil je de opties bekijken voor aanwerving van een nieuwe medewerker? 

Wij maken graag kennis om te bekijken hoe we u het best kunnen bijstaan.

CTA - contacteer ons

Naam(Vereist)

Onze expertise en inzichten
Krijg elke maand nieuwe inzichten in je mailbox.